Bedrijfsontwikkeling (Missie-Visie-Strategie)

Bedrijfsontwikkeling (M-V-S)Samen met u en uw managementteam vooruit kijken betekent met enige regelmaat de tijd nemen om pragmatisch na te denken over de toekomst van uw onderneming en ook uw rol hierin.

Wie zijn “uw klanten” nu? Maar waarom zijn zij eigenlijk klant bij u?

Maar zijn dit nog steeds uw belangrijkste afnemers over 3 of 5 jaar? En zo ja, waarom?

Wie zijn uw belangrijkste con-collega’s? Wat doen zij goed en wat kan uw onderneming hier van leren? En dan is het uiteraard belangrijk om dit vervolgens ook zelf te gaan toepassen in uw eigen bedrijfsvoering!

Waarom kopen “uw potentiële klanten” nu bij uw con-collega en dus nu nog niet bij uw bedrijf?

Op basis van onder andere het beantwoorden van bovenstaande zaken, is het zinvol uw huidige Missie, Visie & Strategie met enige regelmaat te toetsen. Daarmee is er een duidelijke richting voor het team qua doelstellingen, vernieuwing in product en of proces en daarmee een duidelijk gezamenlijk doel voor de toekomstige bedrijfsvoering.